Kolossos Project

Η αναβίωση του αρχαίου θαύματος του Κολοσσού της Ρόδου - The Revival of the Ancient Wonder of Colossus of RhodesΟ Κολοσσός της Ρόδου δεν είναι μόνο ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, ούτε μόνο ένα άγαλμα που απεικόνιζε τον Ήλιο. Ο Κολοσσός της Ρόδου δεν είναι μόνο το έργο του Χάρη του Λίνδιου, μαθητή του Λύσιππου, ούτε μόνο το σύμβολο του προστάτη της στην πολιορκία. Ο Κολοσσός της Ρόδου δεν αντανακλά μόνο το φως του ήλιου με την μπρούντζινη επιδερμίδα του, ούτε αντιπροσωπεύει μια απλή ανθρώπινη μορφή. Ο Κολοσσός της Ρόδου έχει όλες αυτές τις ιδιότητες, αλλά ταυτόχρονα είναι ένα αναγνωρισμένο σύμβολο, διαχρονικό, από όλη την Ανθρωπότητα. Είναι ένα άγαλμα ελευθερίας πριν καν γεννηθεί αυτή η ιδέα στο μυαλό του Γάλλου γλύπτη Bartholdi. Είναι ένα σύμβολο που δείχνει ότι η ελευθερία προέρχεται από την αντίσταση και αυτή από τη γνώση, γιατί οι Ρόδιοι κράτησαν τη θέση τους δίχως να υποκύψουν στην πολιορκία μέσω των τειχών της πόλης. Αυτό το σύμβολο δεν είναι μόνο σύμβολο ειρήνης αλλά και ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Επισημαίνει την αξία της γνώσης, της αντίστασης, της ελευθερίας. Με άλλα λόγια αντιπροσωπεύει μια μορφή Homo Universalis που αποτελεί Humanitatis Opus, δηλαδή έργο της Ανθρωπότητας που με την καινοτομία και την αισθητική του κατάφερε να αποκαλεστεί θαύμα αφού κανείς άλλος δεν είχε καταφέρει αυτό το επίτευγμα που υλοποιεί αυτήν την υπέρβαση. Αυτό είναι για μας, ο Κολοσσός της Ρόδου, ένα δώρο του Ελληνισμού στην Ανθρωπότητα. (En) (Es) (Bg) (De)

Νίκος Λυγερός
Αναβίωση αρχαίου θαύματος Κολοσσός της Ρόδου - The Revival of the Ancient Wonder Colossus of Rhodes

Ν. Λυγερός: Πέρα από τη μηχανή

του Νίκου Λυγερού.
 
Πέρα από τη μηχανή.
Σκέφτηκε τον Αρχιμήδη και στη συνέχεια το Leonardo Da Vinci.
Το νοητικό σχήμα του Homo-Universalis.
Αυτό ήταν το μονοπάτι.
Κι ήταν μαζί με την Ανθρωπότητα.
Ενάντια στη βαρβαρότητα.
Πέρα από τη μηχανή του Turing.
Κανένας θεωρητικός περιορισμός.
Δεν ήταν θέμα πληροφορικής.
Πέρα από τη μηχανή του Wiener.
Κανένας γραμμικός αλγόριθμος.
Δεν ήταν θέμα κυβερνητικής.
Πέρα από τη μηχανή του Asimov.
Ελεύθερη χρωματική υπερχορδή.
Δεν ήταν θέμα γενετικής.
Κάθε βήμα και μια νέα διάσταση.
Ακόμα πιο βαθιά.
Δίχως κίνηση του Brown.
Όλες οι μετακινήσεις για το έργο και μόνο.
Πόσες παρτίδες μπορούσε να παίξει ταυτόχρονα;
Η απάντηση του Feynman επαρκούσε.
64.
Γιατί ό,τι είχε μία αρχή είχε κι ένα τέλος.
64 παρτίδες.
Κι όχι 64 τετράγωνα.
Το κομμάτι ήταν πάνω στην πολλαπλή σκακιέρα κι ήταν χρονοστρατηγικό.
Η κίνηση είχε γίνει.
Κι είχε ανακοινώσει το ματ.
Γιατί αυτό ήταν το θέμα.
Όχι μόνο ο αγώνας.
Αλλά και η λήξη του.
Εν αρχή, το τέλος.
Για να υπάρξει το νέο.
Για να ζήσει το μέλλον.
Κι ήταν θέμα Χρόνου πια.
Γιατί η απόφαση είχε παρθεί.
Το θαύμα θα γινόταν.

Newsletter / Επικοινωνία - Contact

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθαίνετε τα τελευταία νέα του Kolossos Project

Εισάγετε το email σας:

 

Επικοινωνήστε μαζί μας